Οι περιπτώσεις που καταγράψαμε στο 22o quiz :

DSC01949


ΧΧ.ΧΧ.1948 : Ο Βούλγαρος Ζέντζο Κρίστερ αυτομόλησε στην Ελλάδα, κατά την ανάκριση του, δήλωσε πως σκοπό είχε να καταφύγει στον "ελεύθερο κόσμο".

13.09.1951 : Ένας Ίκαρος, ο Νίκος Ακριβογιάννης πήγε στις 7 Απριλίου 1952 στην Αλβανία για δήθεν εθνική αποστολή με την ιδιότητα του φυγάδα κομμουνιστή. Στη συνέχεια τον κατέδωσαν στις αλβανικές αρχές, ως διπλό πράκτορα. Ο Ακριβογιάννης καταδικάσθηκε σε θάνατο και εκτελέστηκε στις 15 Απριλίου 1953.

09.09.1970 : Ο Μιχάλης Μανιαδάκης αρνιόταν μετά την 21η Απριλίου να ενσωματώσει στη στολή του τα σύμβολα της χούντας. Την απόφασή του αυτή δεν την έκαμψαν ούτε οι φυλακίσεις ούτε οι συνεχείς μεταθέσεις σε όλη τη χώρα (Τανάγρα, Αραξος, Σούδα, Λάρισα). Λίγο πριν μετατεθεί στη Σχολή Πολέμου στο Τατόι και διαβλέποντας ότι του ετοίμαζαν νέες διώξεις αποφάσισε να διαφύγει στη Σοβιετική Ένωση με το αεροπλάνο του. 

"Προκειμένου να με κάψουν αυτοί, καλύτερα να κάψω μόνος μου τον εαυτό μου", μας εξηγεί ο ίδιος. Κατέστρωσε λεπτομερές σχέδιο πτήσης, υπολόγισε τη διαδρομή, τα καύσιμα που χρειαζόταν η Ντακότα του. Tο βράδυ της 9ης Σεπτεμβρίου 1970 απογειώθηκε από τη Σούδα με σβηστά φώτα, πίσω από αεροσκάφος της Ολυμπιακής που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα Χανιά. Πέρασε από το Ηράκλειο, και έφτασε στη Ρόδο, όπου και τον εντόπισαν τα Ελληνικά ραντάρ.

Το επιτελείο ανάμεσα τους και ο αρχηγός των ενόπλων δυνάμεων Οδυσσέας Αγγελής,ήρθε σε επαφή μαζί του... επιχείρησε να τον μεταπείσει. Η Αθήνα ειδοποίησε τις τουρκικές αρχές και το ΝΑΤΟ ζητώντας να του επιτρέψουν να προσγειωθεί και εν συνεχεία να τον παραδώσουν στο στρατιωτικό κλιμάκιο της Σμύρνης. Ο Μανιαδάκης προσποιούμενος ότι δεχόταν να προσγειωθεί συνέχιζε να πετά στα τυφλά με κατεύθυνση Βόρεια - Βορειοανατολική. Τότε η Αθήνα ζήτησε από την τουρκική αεροπορία να το καταρρίψει με το επιχείρημα ότι μεταφέρει διαβαθμισμένές ΝΑΤΟικές πληροφορίες στη Ρωσία.

Την διαταγή κατάρριψης του, την πληροφορήθηκε πολύ αργότερα από Έλληνα αξιωματικό του ΝΑΤΟ, ο οποίος του μετέφερε ότι απογειώθηκαν 4 τουρκικά μαχητικά για να τον αναχαιτίσουν, αλλά ο ίδιος δεν τα συνάντησε ποτέ. Μόλις μπήκε στο σοβιετικό εναέριο χώρο σοβιετικά Mig, τον "οδήγησαν" στη Σεβαστούπολη, όπου ζήτησε πολιτικό άσυλο. 

Έμεινε 6 χρόνια στην Τασκένδη δουλεύοντας σε οικοδομές. Άδεια επιστροφής στην Ελλάδα του δόθηκε μόλις δυο χρόνια μετά τη μεταπολίτευση, το Νοέμβριο του 1976. Στις αρχές του 1977 πέρασε από δίκη με τις κατηγορίες της προδοσίας και της καταστρατήγησης βασικών κανόνων εναέριας κυκλοφορίας, αλλά αθωώθηκε, συνέχισε για λίγο διάστημα τις πτήσεις κυρίως σε ψεκασμούς και μετά επέστρεψε στο χωριό του. Από το 1982 μέχρι σήμερα (1996) εκλέγεται συνεχώς πρόεδρος της κοινότητας Καλού Χωριού Λασιθίου.

25.11.1973 : Ο Αντισμήναρχος Δημήτριος Ζέλιος, διατάχθηκε να εκτελέσει αποστολή επίδειξης ισχύος πάνω από τις πόλεις της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας, των Σερρών και της Δράμας. Ο διοικητής της 348 ΜΤΑ θεωρώντας ότι συμμετείχε σε ένα ευρύτερο σχέδιο που θα οδηγούσε σε εμφύλιο πόλεμο επέλεξε να αυτομολήσει στην Ιταλία.

11.02.1981 : Λίβυος χειριστής προσγείωσε το αεροσκάφος του στο αεροδρόμιο του Μάλεμε και ζήτησε πολιτικό άσυλο. Το αεροσκάφος επεστράφη στη Λιβύη τρείς ημέρες αργότερα ενώ ο Λίβυος παραδόθηκε στην Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του, είχε σχεδιάσει να αυτομολήσει με αεροσκάφος C-130, μαζί του θα μετέφερε 19 αξιωματικούς που είχαν καταδικασθεί σε θάνατο. Το σχέδιο τους  απέτυχε και όταν η αντικατασκοπεία έμαθε για την αποτυχημένη προσπάθεια τους αυτομόλησε με αεροσκάφος Mig-23. Ο χειριστής είχε εκπαιδευθεί στη Γιουγκοσλαβία.

Jamal Salah al-Kabui αυτομόλησε από τη Λιβύη με Mig-23. Το αεροσκάφος του συνόδευσαν Α-7H Corsair τα οποία νωρίτερα του είχαν υποδείξει να εγκαταλείψει τον Ελληνικό εναέριο χώρο. Ο Λίβυος χειριστής πραγματοποίησε βαρυά προσγείωση στο αεροδρόμιο του Μάλεμε με αποτέλεσμα το αεροσκάφος του να βγεί από τον "διάδρομο" και να τυλιχθεί στις φλόγες. Ο χειριστής μεταφέρθηκε με ελικόπτερο στο νοσοκομείο με τραύματα στο θώρακα και αργότερα ζήτησε πολιτικό άσυλο.



Το πλέον πρόσφατο DVD της σειράς Cockpits από την AirUtopia.


Mirage F-1 Cockpit Trailer from Chris LA on Vimeo.
Οι πρώτες εικόνες από την προετοιμασία των Red Arrows στο Ακρωτήρι της Κύπρου.






Φωτογραφίες, (C) RAF
Εργασίες πραγματοποιούνται σε αεροσκάφη Mig-29 της Ουκρανικής αεροπορίας, ώστε να επανέλθουν σε πτητική κατάσταση. Τα αεροσκάφη βρίσκονταν σε κατάσταση αποθήκευσης και πλέον πραγματοποιούν πτητικές δοκιμές, σύμφωνα με δηλώσεις του Ουκρανού υπουργού άμυνας Ihor Tenyukh.

MIG-29 55 CLOFTING IMG_0831FL
(C) Chris Lofting

Το Κίεβο πραγματοποίησε ελέγχους στις αρχές Μαρτίου για να εξακριβώσει την ετοιμότα των ενόπλων δυνάμεων... από τα 507 μαχητικά αεροσκαφη και τα 121 ελικόπτερα της χώρας, μόλις το 15% από αυτά, βρίσκεται σε πτητική κατάσταση ενώ από τα πληρώματα μόλις το 10% είναι διαθέσιμο. 



Τα ιπτάμενα μέσα των Ουκρανικών ενοπλων δυναμεων σε αριθμούς :





Πηγή
Το ενδεχόμενο να προχωρήσουν στην ενοικίαση μίας μοίρας αεροσκαφών F-16 ή να αποκτήσουν μεταχειρισμένα μαχητικά αεροσκάφη από τα αποθέματα της Αμερικανικής Αεροπορίας εξετάζουν αξιωματικοί της ROKAF (Republic of Korea Air Force).

(C) ROKAF

Η ενδιάμεση λύση των 16-20 αεροσκάφη θα "μπαλώσει" το κενό που θα προκύψει από την επικείμενη απόσυρση των περίπου 160 F-4E Phantom και F-5/KF-5 έως την έλευση των 40  F-35 και 60 KAI FA-50
 
50 χρόνια σε υπηρεσία συμπλήρωσαν τα Aloutte III με την Ολλανδική Αεροπορία. Το προσωπικό της 300 Sqn έχει προγραμματισεί το προσεχή Σεπτέμβριο εκδήλωση επετειακού χαρακτήρα, στην οποία έχουν προσκληθεί οι Ευρωπαίοι χρήστες του τύπου, ανάμεσα τους και το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.

(C) 300 Sqn



Η Τουρκική Αεροπορία παρέλαβε το πρώτο A400M και επίσημα, από τις εγκαταστάσεις της Airbus Defence στην Ισπανία. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρίας το αεροσκάφος θα πετάξει τις επόμενες μέρες στη Καισάρεια.

(C) Airbus Military

Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο Atlas ή Koca Yusuf όπως το αποκαλούν οι Τούρκοι, είχε προσγειωθεί στη Καισάρεια στις αρχές του χρόνου ώστε να ξεκινήσουν οι δοκιμές αποδοχής και να παραληφθεί. Την περίοδο εκείνη από διαρροές, "κύκλοι" εντός της THK υποστήριζαν πως οι σοβαρές εκκρεμότητες με τις υποδομές υποστήριξης του αεροσκάφους στη 211 Filo, θα ωθούσαν την THK να  πραγματοποιήσει τις σχετικές δοκιμές στις εγκαταστάσεις της Airbus Military στη Σεβίλλη.

Πηγή
Το Σάββατο 29 Μαρτίου 2014 πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Πανελληνίου Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοιχτής Θαλάσσης (Π.Ο.Ι.Α.Θ) τελετή βράβευσης της Σχολής Ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού από την Ελληνική Ναυαγοσωστική Ακαδημία (ΕΝΑΚ), για την προσφορά της στη διάσωση της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

(C) HN
Η εν λόγω βράβευση εντάσσεται στο πλαίσιο της ετήσιας εκδήλωσης της ΕΝΑΚ που αφορά στις αρτιότερες ναυαγοσωστικές καλύψεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους 2013, καθώς και στους φορείς που συντελούν στην ανάπτυξη της ναυαγοσωστικής στη χώρα μας.
Patch @ airforce.gr
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται, η διακλαδική άσκηση "Ηνίοχος", την προετοιμασία, το σχεδιασμό και την εκτέλεση της οποίας έχουν αναλάβει το ΚΕΑΤ (Κέντρο Αεροπορικής Τακτικής) το ΣΟΤ (Σχολείο Όπλων Τακτικής) και η 117 Πτέρυγα Μάχης σε θέματα διοικητικής μέριμνας.

Τιγρείς της 335Μ, δύο από τα F-16 φορούν ατρακτίδιο κατάδειξης AN/AAQ-14

Στον "Ηνίοχο", που διεξάγεται σε παράλληλο χρόνο με την άσκηση "Λαίλαψ" του Πολεμικού Ναυτικού, συμμετέχει μεγάλος αριθμός εναέριων μέσων και από τους  τρεις κλάδους των ενόπλων δυνάμεων, 18 πλωτές μονάδες του Στόλου, μονάδες αντιαεροπορικού πυροβολικού του Στρατού Ξηράς και άνδρες των Ειδικών Δυνάμεων.

Απ'ότι φαίνεται τo KEAT απέκτησε νέες εγκαταστάσεις...

Το  "λευκό επιτελείο" - υπεύθυνο για την προετοιμασία παρακολούθηση και έλεγχο όλων των δραστηριοτήτων - συγκροτήθηκε πριν από 2 εβδομάδες από την έναρξη της άσκησης. Τριακόσια στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων βρίσκονται στην 117 ΠΜ απ' όπου επιχειρούν περισσότερα από 40 αεροσκάφη ενώ σημαντικός αριθμός στελεχών βρίσκεται διεσπαρμένος σε ολόκληρο τον ελλαδικό χώρο.


Τα σενάρια της άσκησης χαρακτηρίζονται από ρεαλισμό, οργάνωση μεθοδικότητα και σταδιακή αύξηση της δυσκολίας...ο  διοικητής του ΣΟΤ, Αντισμήναρχος Γεώργιος Μπόντζιος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο ρυθμός των επιχειρήσεων είναι ιδιαίτερα πιεστικός, απαιτεί πλήρη τήρηση των σχεδιασθέντων και τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται με θρησκευτική ευλάβεια.

Η άσκηση "Ηνίοχος" πρωτοξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του '80, ως μικρής κλίμακας και αφορούσε τη διεξαγωγή αεροπορικών και μεικτών επιχειρήσεων σύμφωνα με το βασικό δόγμα της Πολεμικής Αεροπορίας, το δόγμα μεικτών επιχειρήσεων, το διακλαδικό δόγμα ηλεκτρονικού πολέμου του ΓΕΕΘΑ και τα τότε υφιστάμενα σχέδια.


Για τη διεξαγωγή της άσκησης, το ΣΟΤ και τα αεροσκάφη που συμμετείχαν σε αυτή, μεταστάθμευαν στην 110 ΠΜ χρησιμοποιώντας τις υποδομές του εθνικού κέντρου αεροπορικών επιχειρήσεων του ΑΤΑ, όπου συγκροτείτο το όργανο που ήταν υπεύθυνο για το βέλτιστο συντονισμό και τη σχεδίαση των επιχειρήσεων.
-5

Το 2005 με την εγκατάσταση σύγχρονων μέσων επιτήρησης αεροπορικών επιχειρήσεων στην Ανδραβίδα αποφασίσθηκε η σχεδίαση και ο συντονισμός της άσκησης να υλοποιείται από το ΚΕΑΤ στην 117 ΠΜ και τα αεροσκάφη να επιχειρούν από τις μητρικές μονάδες

Άσσοι

Το Νοέμβριο του 2013 αποφασίσθηκε ο περαιτέρω εκσυγχρονισμός της άσκησης που έγκειται στην επιτόπου σχεδίαση και εκτέλεση των αποστολών, ώστε να δημιουργείται ένα ρεαλιστικό περιβάλλον που απαιτεί ένα εντατικό και παρατεταμένο ρυθμό επιχειρήσεων σε 24ωρη βάση αυξάνοντας σημαντικά το επίπεδο εκπαίδευσης των συμμετεχόντων.

Σήμερα, η άσκηση "Ηνίοχος 14" για πρώτη φορά περιλαμβάνει έξι ημερήσιες και εννέα νυχτερινές αποστολές με τη συμμετοχή όλων των τύπων αεροσκαφών της ΠΑ σε ιδιαίτερα απαιτητικά σενάρια, που δεν περιορίζονται μόνο στον "αέρα", αλλά συμπεριλαμβάνουν και συνεργασία με επίγειες δυνάμεις (π.χ. κατάδειξη στόχων από άνδρες του ΕΤΑ).

"9"
Στόχος των επιτελών της ΠΑ, η άσκηση Ηνίοχος να καταστεί η πλέον απαιτητική και ανταγωνιστική στην περιοχή της νότιας Ευρώπης και της Μεσογείου, ώστε να προσελκύσει διεθνείς συμμετοχές.

Κουρσάρος λίγο πριν τη δύση...

Πηγές : haf.gr, in.gr, enikos, parapolitika


Αρκετά βίντεο, από το έδαφος, υπάρχουν στο κανάλι του CCCPSlava
Φεβρουάριος 2014, Αη Στράτης : C-130J της 37th AS (Airlift Squadron) πραγματοποιεί τιμητική διέλευση στη μνήμη του Υποσμηναγού Νικόλαου Σιαλμά. Από το γκρουπ "4000 χρόνια Ελληνικός Στρατός".

Το Quiz μας και πάλι για αυτή την εβδομάδα, κάτι πιο βατό από τις τελευταίες φορές. Αν μπορείς να αναγνωρίσεις το αεροπλάνο της φωτογραφίας απάντησε στα σχόλια του Blog μέχρι την Κυριακή το βράδυ.



Ο επικεφαλής της ομάδας επιδείξεων "ΖΕΥΣ", Σμηναγός Γιώργος Ανδρουλάκης παραχώρησε συνέντευξη στον ιστότοπο airshowinfo.

17.01.1958 δύο αεροσκάφη της 110 ΠΜ προσγειώθηκαν στο Ακχισαρ μετά από βλάβη.




Αεροπορική επίδειξη για την ημέρα των "Αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων"







Η ΕΒΑ παραλαμβάνει F-84F





Το ενδιαμεσο quiz της εβδομάδας από τον manoli. Ψάχνουμε το τύπο του αεροσκάφους (πάνω δεξιά) καθώς και το ιστορικό του.

Los Llanos, το διθέσιο της Ελληνικής αποστολής (C) Tono Fernandez


(C) RAF
Kατηφορίζουν οι Red Arrows με προορισμό την Κύπρο όπου θα παραμείνουν για δύο μήνες στο πλαίσιο της εαρινής προετοιμασίας τους. Τα αεροσκαφη του ακροβατικου σμήνους απογειώθηκαν υπο ομίχλη από την α/β RAF Scampton και θα πραγματοποιήσουν στάση για ανεφοδιασμό στη Γαλλία, στην Ιταλία και στην Ελλάδα (Ηράκλειο).


Η Ελλάδα Από Ψηλά : 







Την εμφάνιση τους στα "πεδία των μαχών" έκαναν αεροσκάφη, Mig-29 και Mig-25... Σύμφωνα με τις πρώτες αναφορές και οι δύο τύποι συμμετέχουν σε αποστολές CAS. H εμπλοκή των "Fulcrum" επιβεβαιώθηκε τον Οκτώβριο με βίντεο, ενώ για τα "Foxbat" είχαμε διαβάσει πρόσφατα σε δελτίο της THK, που αναπαρήγαγε ο τουρκικός τύπος.







Ένα νεογέννητο βρέφος, μόλις 12 ωρών, σώθηκε αργά χθες το βράδυ χάρη στην άμεση επέμβαση ενός ελικοπτέρου CH-47D Chinook της Αεροπορίας Στρατού, που το μετέφερε από το νοσοκομείο της Κω, όπου είχε γεννηθεί πριν λίγες ώρες, στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ηρακλείου.

Φωτογραφία από παλαιότερο περιστατικό (C) ΔΑΣ
Ύστερα από αίτημα του ΕΚΑΒ διατέθηκε ένα Chinook του 4ου ΤΕΑΣ για τη μεταφορά βρέφους. Το ελικόπτερο, στο οποίο επενέβαινε και συνοδός παιδίατρος από το νοσοκομείο της Κω, απογειώθηκε στις 21:28 και έφτασε στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου στις 22:40.

Πριν από λίγες ημέρες πέρασαν και επίσημα στην κυριότητα της USASOC (US Army Special Operation Command) τα μέσα μεταγωγικά αεροσκάφη της USAF, C-27J Spartan. Τα Spartan θα αντικαταστήσουν τα παλαιά CASA 212 και θα προσδώσουν νέες δυνατότητες στην USASOC. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την αξιοποίηση των νέων μέσων καθώς και της χαρτογράφησης των δυνατοτήτων τους.

(C) Army.mil
Κατά την αξιολόγηση του μέσου προέκυψε πως για να πραγματοποιηθεί με ασφάλεια άλμα στατικού ιμάντα,  χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή κατά την έξοδο ώστε να μην εκτραπεί ο αλεξιπτωτιστής από το το ισχυρό ρεύμα αέρα.

Πηγή

(C) Peter Boschert
Στιγμιότυπα από τις επισκέψεις του Peter Boschert τo 2008, το 2009 και το 2011 στις 336 ΜΒ και 132 ΣΜ.